WELKOM

Welkom op het biblioblog van Spookiespock

maandag 11 oktober 2010

DING 7

Prettig inzichtelijke onderverdeling bij de mashups: combineren-verzamelen-zoeken-agregeren. Handige kaders voor het vervolg.
Bits and pieces vond ik het meest interessant samen met de Third Party Flickr Tools uit de Tool Collection (Official Flickr Tools is vooral bekend werk waar je ook op andere manieren aan kunt komen). De grens tussen interessante vindingen en pure onzin schuift er voortdurend en dat spreekt me wel aan. Zo kan ik me voorstellen dat sommigen zullen denken 'wat moet ik met een color picker?'. Maar ik ben net aan een boek aan het werken waar chakrakleuren een rol in spelen en dan is dit opeens een inspirerend speeltje (met google afbeeldingen kom je ook een heel eind, maar flickr heeft een ander bereik). Met de stream of consciousness van Flickeur wil ik ook nog knoeien.  Maar ik moest weer lachen om de aparte cubus toepassing, wat je ook in een paar minuten thuis in elkaar zou kunnen knippen lijkt me - niet alles is digitaal handiger. De Favorites die ik ergens zag zijn gewoon onze terug-van-weggeweest-kasten op het web. En Flictionary is volgens mij verzonnen toen ze het van gekkigheid even niet meer wisten . (Je hoort de makers aan tafel zitten met een goede voorraad drank: "Wat kunnen we verder nog doen - kom op mensen - er moet toch iets zijn - de behoefte creeren we wel...").
Findr kon ik niet weerstaan door het jaguarvoorbeeld (ik heb iets met jaguars) en leuk om een term in de breedte uitgebeeld te zien (probeer het woord Spock eens - of is dat een egofeed ;-)?).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten